Kody do The Sims 4 – lista kodów do gry The Sims 4. Kodów używa się w celu ułatwienia gry lub osiągnięcia rezultatów niemożliwych dla początkujących. Aby rozpocząć wpisywanie kodów na komputerach PC, należy wcisnąć jednocześnie przyciski na klawiaturze: [CTRL] + [SHIFT] + [C]. W przypadku systemów Mac: [CMD] + [SHIFT] + [C].

U góry pojawi się małe okienko. To w nim należy wpisywać poniższe kody.

Lista podstawowych kodów

Help - wyświetla listę dostępnych kodów.
fullscreen - włącza tryb pełnoekranowy lub go wyłącza.
headlineeffects on/off - włącza lub wyłącza dymki i kryształek nad głowami Simów.
Resetsim [Imię i nazwisko] - resetuje Sima.
hovereffects on/off - włącza lub wyłącza biały kontur po najechaniu na obiekty i Simów.
FPS on/off - pokazuje liczbę klatek na sekundę lub wyłącza tę opcję.
sims.get_sim_id_by_name [Imię i nazwisko] - pokazuje ID Sima.
sims.get_sim_id_by_name [Imię i nazwisko zwierzaka] - pokazuje ID zwierzaka [TS4PIK]
version - pokazuje wersję gry.
ui.dialog.auto_respond - automatyczna odpowiedź na okna dialogowe.
households.autopay_bills - automatyczne płacenie rachunków.
Uruchomienie trybu testowego
testingcheats true - włącza tryb testowy i umożliwia dalsze wykonywanie reszty trików w grze (patrz poniżej).
Kod testingcheats true włącza w The Sims 4 tzw. tryb testowy. W tym trybie zabawy możliwe jest wykonywanie unikatowych trików bezpośrednio po zaznaczeniu obiektu lub Sima, a także wpisywanie szeregu kolejnych kodów, chociażby tych związanych z umiejętnościami Simów. Kod wpisujemy oczywiście w wywołanej konsoli. Czasami należy również dodatkowo wpisać: AutomationTestingCheats true. Aby wyłączyć tryb testowy, wpisz testingcheats false.

Od teraz możesz wykonać następujące ukryte wcześniej działania:

Przycisk Shift + wybrany Sim - możesz resetować Sima, dodać go do rodziny, zmienić nastrój, zaspokoić jego potrzeby, zmienić poziom sławy, reputacji oraz opalenizny. Dodatkowo kod pozwala na aktywowanie dynamicznie zmieniających się aspiracji życiowych lub wyłączenie tej opcji.
Przycisk Shift + wybrany obiekt - pozwala na zresetowanie obiektu. W przypadku brudnych obiektów możemy je wyczyścić. I na odwrót, o ile posiadają taką opcję.
Przycisk Shift + kliknięcie w miejsce - teleportuje zaznaczonego Sima do wskazanego miejsca (najbliżej jak to możliwe).
Kody na simoleony
motherlode - dodanie 50 000 simoleonów do konta.
rosebud - dodanie 1000 simoleonów do konta.
kaching - podobnie jak powyżej, dodanie 1000 simoleonów do konta.
money [ilość] - ustawia konto Sima na [ilość] simoleonów.
Sims.modify_funds + [ilość] - dodaje [ilość] funduszy.
Sims.modify_funds - [ilość] - odejmuje [ilość] funduszy.
FreeRealEstate on - wszystkie domki stają się darmowe (w podglądzie mapy).
FreeRealEstate off - wyłącza powyższą opcję.
Simowie i aspiracje
sims.hard_reset - resetuje aktualnie wybranego Sima, anulując wszystkie zaprogramowane czynności.
death.toggle - po wpisaniu Simowie nie zginą, ponowne wpisanie wyłącza opcję.
sims.Spawn - dodaje do twojej rodziny losowego Sima.
sims.spawnsimple spawns - dodaje losowego Sima bez włączania go do rodziny.
aspirations.complete_current_milestone - spełnia aktualny poziom aspiracji. Używaj kilkukrotne, aby wykonywać kolejne.
sims.give_satisfaction_points [ilość] - dodaje Simowi [ilość] punktów satysfakcji.
sims.spawnsimple [liczba Simów] - generuje wybraną liczbę Simów.

Cechy - nagrody

traits.equip_trait [nazwa cechy] - dodaje Simowi wybraną cechę - nagrodę punktów satysfakcji. traits.remove_trait [nazwa cechy] - usuwa wybraną cechę - nagrodę.
W miejscu [nazwa cechy] wpisz:

AlwaysWelcome - Mile widziany
SpeedCleaner - Szybki sprzątacz
Observant - Uważny
GymRat - Zacięty gimnastyk
Mentor - Mentor
NightOwl - Nocny marek
MorningPerson - Ranny ptaszek
SpeedReader - Szybki czytelnik
FreeServices - Darmowe usługi
Marketable - Handlowiec
Shameless - Bezwstydny
CreativeVisionary - Kreatywny wizjoner
Independent - Niezależny
Frugal - Oszczędny
Entrepreneurial - Przedsiębiorczy
SteelBladder - Stalowy pęcherz
Beguiling - Czarujący
Antiseptic - Antyseptyczny
Carefree - Beztroski
Connections - Koneksje
Fertile - Płodny
GreatKisser - Świetnie całuje
Savant - Erudyta
SuperGreenThumb - Superogrodnik
NeverWeary - Niezmordowany
GreatStoryteller - Wspaniały gawędziarz [TS4UWP]
IncrediblyFriendly - Niezwykle przyjazny [TS4UWP]
StovesAndGrillsMaster - Mistrz grillowania [TS4UWP]
Coldacclimation - Zimnolubny [TS4CPR]
Heatacclimation - Ciepłolubny [TS4CPR]
Burningman - Upałoodporny [TS4CPR]
Iceman - Mrozoodporny [TS4CPR]
Stormchaser - Łowca burz [TS4CPR]
Waterproof - Wodoodporny [TS4CPR]
HeroOfStrangerville - Bohater/ka StrangerVille [TS4SV]
trait_BeachBum_LaidBack - Luzak [TS4WŻ]
trait_Hidden_IslandAncestor_Elemental - Mana Sulani [TS4WŻ]
NaturalSpeaker - Urodzony mówca [TS4WŻ]
Niedostępne do kupienia/ukryte cechy:

Sincere - Simowie odnoszą większy sukces przy przeprosinach i pochwałach.
Memorable - relacje spadają wolniej.
SpiceHound - Sim nie dostaje negatywnego nastrójnika po zjedzeniu ostrej potrawy [TS4MŻ]
ChopstickSavvy - Simowie osiągnęli mistrzostwo w jedzeniu przy użyciu pałeczek [TS4MŻ]
FatherWinterBaby - Dziecię Papcia Mroza [TS4CPR]

Nagrody pracy:

Sickness - Odporny na choroby [TS4WWP]
trait_hidden_career_critic_thrifty - 20% zniżki na dzieła sztuki w trybie budowania [TS4MŻ]
scoutingaptitude - Harcerski dryg [TS4CPR]

Potrzeby i nastrójniki

stats.fill_commodities_household - wszystkie potrzeby Simów w aktywnej rodzinie zostają zaspokojone.
environment_score.disable/enable - wyłącza nastrójniki wywołane przez środowisko.
Sims.remove_all_buffs - usuwa wszystkie nastrojniki wybranego Sima.
Uwaga! Poniższe kody wymagają modyfikacji: AllCheats (link). EA nie odpowiada jednak za jakiekolwiek szkody wywołane przez modyfikację!

Sims.add_buff EnergizedHigh Dodaje nastrójnik Pobudzony
sims.add_buff e_buff_energized Dodaje nastrójnik Pobudzony (na 12 godzin)
Sims.add_buff ConfidentHigh Dodaje nastrójnik Pewny siebie
sims.add_buff e_buff_confident Dodaje nastrójnik Pewny siebie (na 12 godzin)
Sims.add_buff FlirtyHigh Dodaje nastrójnik Flirciarski
sims.add_buff e_buff_flirty Dodaje nastrójnik Flirciarski (na 12 godzin)
Sims.add_buff InspiredHigh Dodaje nastrójnik Zainspirowany
sims.add_buff e_buff_inspired Dodaje nastrójnik Zainspirowany (na 12 godzin)
Sims.add_buff FocusedHigh Dodaje nastrójnik Skupiony
sims.add_buff e_buff_focused Dodaje nastrójnik Skupiony (na 12 godzin)
Sims.add_buff PlayfulHigh Dodaje nastrójnik Rozbawiony
sims.add_buff e_buff_playful Dodaje nastrójnik Rozbawiony (na 12 godzin)
Sims.add_buff SadHigh Dodaje nastrójnik Smutny
sims.add_buff e_buff_sad Dodaje nastrójnik Smutny (na 12 godzin)
sims.add_buff feelingangry
Sims.add_buff Social_Angry

sims.add_buff unfaithful

Dodaje nastrójnik Rozgniewany
sims.add_buff e_buff_angry Dodaje nastrójnik Rozgniewany (na 12 godzin)
Sims.add_buff Social_Happy Dodaje nastrójnik Szczęśliwy
sims.add_buff e_buff_happy Dodaje nastrójnik Szczęśliwy (na 12 godzin)
sims.add_buff e_buff_uncomfortable Dodaje nastrójnik Nieswój (na 12 godzin)
sims.add_buff e_buff_embarrassed Dodaje nastrójnik Zawstydzony (na 12 godzin)
sims.add_buff social_bored Dodaje nastrójnik Znudzony
sims.add_buff e_buff_bored Dodaje nastrójnik Znudzony (na 12 godzin)
sims.add_buff Buff_Motives_Fun_desperate Dodaje nastrójnik Spięty
sims.add_buff buff_Tense Dodaje nastrójnik Spięty (na 20 dni)

Posiłki, rachunki

objects.consumables_infinite_toggle true - wszystkie posiłki stają się niekończące i niepsujące.
objects.consumables_infinite_toggle false - wyłącza powyższą opcję.
households.autopay_bills - sprawia, że rachunki będą opłacane automatycznie.
households.toggle_bill_notifications - włącza powiadomienia o rachunkach.

Tryb życia

debug.enable_woohoo true/false - wybranie true aktywuje możliwość bara-bara, wybranie false dezaktywuje możliwość bara-bara.
pregnancy.clear - natychmiastowe przerwanie ciąży.
pregnancy.seed - natychmiastowe rozpoczęcie ciąży.
pregnancy.force_offspring_count [IDSima] [liczba] - ustala liczbę dzieci ciężarnemu Simowi
debug.enable_wedding true/false - wybranie true aktywuje możliwość ślubu, wybranie false dezaktywuje możliwość ślubu.
crafting.shorten_phases - skraca czas wyrobu przedmiotów
fire.toggle true/false - wybranie true aktywuje wyłączenie możliwości powstania pożarów, wybranie false aktywuje włączenie możliwości powstania pożaru. Nie gasi istniejących.
debug_outcome_style success/fail/alternate/off - wywołuje różne sytuacje losowe w pracy Sima, w szkole lub podczas lotu rakietą. Wybranie success aktywuje pozytywny wynik, wybranie fail aktywuje negatywny wynik, wybranie alternate aktywuje obojętny wynik, wybranie off wyłącza kod.
testingcheats true + Shift+Sim - naciśnięcie na opcję wizerunek publiczny umożliwi nam dostosowywanie poziomu reputacji i sławy danego Sima, usunięcie lub dodanie cech sławy oraz zatrzymanie zdobywania punktów sławy.

Śmierć

traits.remove_trait [rodzaj śmierci] - natychmiastowe przywrócenie zmarłego Sima do życia poprzez usunięcie znacznika martwy.
traits.equip_trait [rodzaj śmierci] - natychmiastowa przemiana danego Sima w ducha poprzez dodanie znacznika martwy. W miejsce [rodzaj śmierci] należy wpisać:
cowplant - zjedzenie przez Krowokwiat
drown - utonięcie
electrocution - porażenie prądem
embarrassment - śmierć ze wstydu
fire - spłonięcie (Uwaga! Ten kod może popsuć grę po aktualizacji czerwcowej)
hunger - śmierć z głodu
laugh - śmierć ze śmiechu
oldage - śmierć ze starości
exhaust - przemęczenie (dotyczy tylko emerytów)
steam - przegrzanie
traits.equip_trait Ghost_Overheat - zmienia Sima w ducha. Dzięki tej komendzie, będziesz mógł użyć interakcji do rozgrzania innych Simów.
traits.remove_trait Ghost_Overheat - zmienia ducha w Sima.
traits.equip_trait Ghost_Frozen - zmienia Sima w ducha. Dzięki tej komendzie, będziesz mógł użyć interakcji do ochłodzenia innych Simów.
traits.remove_trait Ghost_Frozen - zmienia ducha w Sima.
traits.equip_trait Ghost_OldAge [ID zwierzaka] - zmienia zwierzaka w ducha. [TS4PIK]

Tryb CAS

cas.fulleditmode - po włączeniu trybu oraz zaznaczeniu wybranego Sima, wpisz poniższe kody, aby uruchomić dodatkowe opcje. Pozwala również na pełną edycję Sima, po kliknięciu na komodę zaplanuj stroje lub na lustro zmień wygląd.
sims.modify_in_cas - włącza tryb edycji Sima.
casclockspeed 0 - Sim przestaje wykonywać jakiekolwiek ruchy w trybie CAS.
casclockspeed 1 - przywraca Simom możliwość ruchu w trybie tworzenia Sima.

Tryb budowania

Przycisk Alt - pozwala umieszczać obiekty poza kratkami.
Przycisk G - likwiduje kratki w trybie budowania.
bb.enablefreebuild - odblokuje możliwość przejścia do trybu budowania na np. ukrytej parceli, w szpitalu itp.
bb.moveobjects - używając tego kodu, można łączyć obiekty (np. łóżko + zasłona do okien = łóżko z baldachimem) i dowolnie je ustawiać.
bb.ignoregameplayunlocksentitlement - odblokowuje "zablokowane" obiekty specjalne.
bb.showhiddenobjects - pokazuje ukryte obiekty z trybu testowego.
Przycisk Ctrl 9/0 - pozwala na podwyższanie i obniżanie obiektów (przy włączonym bb.moveobjects).
Przycisk Shift + ] - powiększa rozmiar zaznaczonego obiektu.
Przycisk Shift + E - pozwala na stawianie wybranego obiektu kilka razy, bez potrzeby ponownego wyboru obiektu.

Umiejętności

stats.set_skill_level [nazwa_umiejętności] 1-15 - ustala poziom danej umiejętności, wpisywać należy bez nawiasów kwadratowych. Przykład: stats.set_skill_level Major_Fishing 10

Kody do wszystkich umiejętności:

stats.set_skill_level Major_Bartending (1-10) - miksologia
stats.set_skill_level Major_Charisma (1-10) - charyzma
stats.set_skill_level Major_Comedy (1-10) - umiejętności komediowe
stats.set_skill_level Major_Fishing (1-10) - wędkarstwo
stats.set_skill_level Major_Gardening (1-10) - ogrodnictwo
stats.set_skill_level Major_GourmetCooking (1-10) - wykwintne gotowanie
stats.set_skill_level Major_Guitar (1-10) - gitara
stats.set_skill_level Major_Handiness (1-10) - majsterkowanie
stats.set_skill_level Major_HomestyleCooking (1-10) - gotowanie
stats.set_skill_level Major_Logic (1-10) - logika
stats.set_skill_level Major_Mischief (1-10) - złośliwość
stats.set_skill_level Major_Painting (1-10) - malowanie
stats.set_skill_level Major_Piano (1-10) - pianino
stats.set_skill_level Major_Programming (1-10) - programowanie
stats.set_skill_level Major_Reaping (1-10) - koszenie
stats.set_skill_level Major_RocketScience (1-10) - nauki kosmiczne
stats.set_skill_level Major_VideoGaming (1-10) - granie w gry wideo
stats.set_skill_level Major_Violin (1-10) - skrzypce
stats.set_skill_level Major_Writing (1-10) - umiejętności literackie
stats.set_skill_level Skill_Fitness (1-10) - sprawność fizyczna
stats.set_skill_level Skill_Child_Creativity (1-10) - kreatywne [tylko dzieci]
stats.set_skill_level Skill_Child_Mental (1-10) - umysłowe [tylko dzieci]
stats.set_skill_level Skill_Child_Motor (1-10) - motoryczne [tylko dzieci]
stats.set_skill_level Skill_Child_Social (1-10) - społeczne [tylko dzieci]
stats.set_skill_level statistic_skill_toddler_Communication (1-5) - komunikacja [tylko małe dzieci]
stats.set_skill_level statistic_skill_toddler_Imagination (1-5) - wyobraźnia [tylko małe dzieci]
stats.set_skill_level statistic_skill_toddler_Movement (1-5) - poruszanie się [tylko małe dzieci]
stats.set_skill_level statistic_skill_toddler_Potty (1-3) - korzystanie z nocnika [tylko małe dzieci]
stats.set_skill_level statistic_skill_toddler_Thinking (1-5) - myślenie [tylko małe dzieci]
stats.set_skill_level Major_Baking (1-10) - pieczenie [TS4WWP]
stats.set_skill_level Major_Photography (1-5) - fotografia [TS4WWP]
stats.set_skill_level retail_maintenance (1-5) - umiejętności handlowe [TS4WWP]
stats.set_skill_level retail_sales (1-5) - umiejętności sprzedawcy [TS4WWP]
stats.set_skill_level retail_workethic (1-5) - etyka pracy [TS4WWP]
stats.set_skill_level Minor_Dancing (1-5) - taniec [TS4SS]
stats.set_skill_level Major_DJ (1-10) - umiejętności didżejskie [TS4SS]
stats.set_skill_level Major_Singing (1-10) - śpiew [TS4MŻ]
stats.set_skill_level Major_Herbalism (1-10) - zielarstwo [TS4MŻ]
stats.set_skill_level Major_Wellness (1-10) - wewnętrzna harmonia [TS4DWS]
stats.set_skill_level Major_PipeOrgan (1-10) - gra na organach [TS4W]
stats.set_skill_level statistic_Skill_Hidden_VampireLore (1-15) - wampirologia [TS4W]
stats.set_skill_level Major_Parenting (1-10) - umiejętności wychowawcze [TS4BR]
stats.set_skill_level Major_Veterinarian (1-10) - umiejętności weterynaryjne [TS4PIK]
stats.set_skill_level Skill_DogTraining (1-5) - umiejętności tresowania zwierzaków [TS4PIK]
stats.set_skill_level Major_Skill_Bowling (1-5) - gra w kręgle [TS4WNK]
stats.set_skill_level Minor_LocalCulture (1-5) - umiejętności kultury Selvadoryjskiej [TS4PWD]
stats.set_skill_level Major_Archaeology (1-10) - umiejętności archeologii [TS4PWD]
stats.set_stat lifeSkillStatistic_Empathy (-100-100) - poziom empatii [TS4BR]
stats.set_stat lifeSkillStatistic_Manners (-100-100) - poziom manier [TS4BR]
stats.set_stat lifeSkillStatistic_Responsibility (-100-100) - poziom odpowiedzialności [TS4BR]
stats.set_stat lifeSkillStatistic_ConflictResolution (-100-100) - poziom rozwiązywania konfliktów [TS4BR]
stats.set_stat lifeSkillStatistic_EmotionalControl (-100-100) - poziom kontrolowania emocji [TS4BR]
stats.set_skill_level Major_Flowerarranging (1-10) - umiejętność układania kompozycji z kwiatów [TS4CPR]
stats.set_skill_level Hidden_Skating (1-5) - umiejętności łyżwiarskie / wrotkarskie [TS4CPR]
stats.set_skill_level Major_acting (1-10) - umiejętności aktorskie [TS4ZG]
stats.set_skill_level Minor_mediaproduction (1-5) - produkcja medialna [TS4ZG]

Relacje

modifyrelationship [imię i nazwisko dwóch Simów oraz liczba] friendship_main
Zwiększa lub zmniejsza pasek przyjaźni. Wpisujemy - modifyrelationship, imię i nazwisko jednego Sima, drugiego Sima, liczbę od 1 do 100 oraz friendship_main. Jeśli chcemy obniżyć pasek, wpisujemy liczbę od -1 do -100.

Przykład: "modifyrelationship Mortimer Ćwir Bella Ćwir 50 friendship_main"

modifyrelationship [imię i nazwisko dwóch Simów oraz liczba] romance_main
Zwiększa lub zmniejsza pasek miłości. Wpisujemy - modifyrelationship, imię i nazwisko jednego Sima, drugiego Sima, liczbę od 1 do 100 oraz romance_main. Jeśli chcemy obniżyć pasek, wpisujemy liczbę od -1 do -100.

Przykład: "modifyrelationship Mortimer Ćwir Bella Ćwir 50 romance_main"'

Uwaga!

Od aktualizacji wydanej przed wypuszczeniem do obiegu The Sims 4: Psy i koty, kod się zmienia:

modifyrelationship [imię i nazwisko dwóch Simów oraz liczba] LTR_Friendship_main - pasek przyjaźni
modifyrelationship [imię i nazwisko dwóch Simów oraz liczba] LTR_Romance_main - pasek miłości

Kariera

careers.add_career [nazwa kariery] - daje Simowi wybrany zawód.
careers.remove_career [nazwa kariery] - porzucenie pracy.
careers.promote [nazwa kariery] - awans o jedno stanowisko.
careers.demote [nazwa kariery] - degradacja o jedno stanowisko.
Przykład: careers.add_career TechGuru. W miejscu [nazwa kariery] wpisz:

Astronaut (astronauta)
Athletic (sportowa)
Business (biznes)
Criminal (przestępca)
Culinary (gastronomia)
Entertainer (artysta sceniczny)
Painter (malarz)
Secretagent (tajny agent)
TechGuru (guru techniki)
Writer (pisarz)
Influencer(twórca trendów)
Gradeschool (podstawówka)
Highschool (liceum)
Teen_Babysitter (opiekun do dziecka) [tylko nastolatkowie]
Teen_Barista (barista) [tylko nastolatkowie]
Teen_FastFood (pracownik fast foodu) [tylko nastolatkowie]
Teen_Manual (pracownik fizyczny) [tylko nastolatkowie]
Teen_Retail (pracownik sklepu) [tylko nastolatkowie]
Detective (detektyw) [TS4WWP]
Doctor (lekarz) [TS4WWP]
Scientist (naukowiec) [TS4WWP]
Activist (polityk) [TS4MŻ]
SocialMedia (media społecznościowe) [TS4MŻ]
careers_adult_critic (krytyk) [TS4MŻ]
Gardener (ogrodnik) [TS4CPR]
Scout (harcerstwo) [tylko dzieci i nastolatkowie] [TS4CPR]
Actor (aktor) [TS4ZG]
Dramaclub (kółko teatralne) [tylko dzieci i nastolatkowie] [TS4ZG]
Adult_Military (kariera wojskowa) [TS4SV]
Conservationist(ekolog) [TS4WŻ]
PartTime_Diver (nurek) [TS4WŻ]
PartTime_Fisherman (wędkarz) [TS4WŻ]
PartTime_Lifeguard (ratownik) [TS4WŻ]
Tworzenie stron WWW - Kreator stron internetowych